VIDEO PAK21 VIRAL



Hasil daripada carian di internet dan pelantar video Youtube, disenaraikan 13 video PAK21 paling popular di Youtube. Kebanyakan video dalam carta teratas jumlah tontonan didominasi oleh Cikgu Hailmi (cikguhailmi.com). Namun, terdapat juga video-video lain yang meraih jumlah tontonan yang cukup tinggi berdasarkan keyword #pak21. Jom kita lihat apa yang dikongsikan oleh guru-guru ini berkaitan PAK21. 

1. Strategi Pembelajaran Abad ke 21 #PAK21 - 3 Stray 1 Stay (VIEW COUNT: 67,848)


Salah satu lagi strategi p&p Abad 21 yang boleh digunapakai dalam aktiviti kelas adalah strategi "3 Stray 1 Stay". Tonton video untuk lebih faham lagi mengenai strategi Pembelajaran Abad 21 ini. Selamat berkreatif! :D

2. PAK 21 ; TOUCH N GO GAME (VIEW COUNT: 13,537)

Video ini adalah sedutan daripada pembentangan Pengajaran Makro. Permainan Touch N Go boleh digunakan pada mana-mana langkah pengajaran sama ada pada langkah induksi, langkah 1, 2, 3 atau penutup mengikut kesesuaian.
Dalam video ini, permainan Touch N Go diaplikasikan pada Langkah 1. Permainan ini merangsang oenglibatan aktif murid dalam sesi PdPc. bahkan, ia turut melatih murid agar lebih berani dan yakin dalam menjawab soalan. Permainan Touch N Go ini boleh digunakan dalam mata pelajaran BI (please Touch Noun) , Bahasa Arab (Show us which one is beg in Arabic), Jawi (Tahun 1 : suku kata terbuka/ tertutup), sejarah dan sebagainya... ****************** Sebagai cadangan penambah baikan, guru boleh menggantikan kertas-kertas (lihat video) dengan menggunakan TMK sepenuhnya. sebagai contoh, murid TOUCH jawapan. Sekiranya jawapan betul, bunyi APLLOUSE keluar, Jika sekiranya kurang tepat bunyi BOOM keluar. (tetapi memerlukan sedikit lebih masa untuk menghasilkannya)

3. PENDIDIKAN ISLAM PAK 21 (VIEW COUNT: 13,405)



Perkongsian Pembelajaran Abad ke 21. TEKNIK YANG DIGUNAKAN - Brain Breakers - 7 senjata Minda Penerapan teknik Best belajar semasa proses Pdpc. Kesannya. 1. Pelajar seronok 2. Objektif tercapai 3. Pembelajaran secara koperatif dapat diwujudkan.

4. PAK-21 STRATEGI JIGSAW BAHASA MELAYU PN.DEEPARANI (VIEW COUNT: 11,265)


Tajuk Rumusan Ting.5
Mempunyai elemen 4C dan SKPMg2

5. VIDEO PAK21 ENGLISH - TARSIA (SKPT) (VIEW COUNT: 9, 459)


Perkongsian kaedah PdPc Pembelajaran Abad ke-21 (PAK21) Bahasa Inggeris oleh En. Rizalman bin Kasman dari SK Pengkalan Tereh , sebuah sekolah murid Orang Asli berstatus Sekolah Kluster Kecemerlangan di Kluang, Johor Darul Ta'zim, MALAYSIA
Facebook : www.facebook.com/sk.p.tereh
Menggunakan permainan puzzle TARSIA yang dipermudahkan dan diimprovisasi khusus untuk kegunaan dan kesesuaian dalam PdPc Bahasa Inggeris di sekolah ini.
Pembelajaran Abad ke-21 bukanlah bermaksud bahawa PdPc perlu menggunakan 100% peralatan ICT dan aplikasi canggih. Pembelajaran Abad ke-21 lebih menekankan kaedah-kaedah yang digunapakai oleh guru yang menjurus ke arah berpusatkan murid.
Sebab itu, penggunaan peralatan ICT dan aplikasi canggih hanyalah satu elemen saja. Elemen-elemen yang lebih penting ialah penyampaian guru yang dibugarkan kembali iaitu penggunaan istilah "PdPc" - guru sebagai pemudahcara, Seterusnya elemen KBAT iaitu soalan dan aktiviti yang memerlukan kamahiran berfikir aras tinggi, kemudian elemen 4C atau 4K (komunikasi, kreativiti, kolaboratif dan pemikiran kritikal)


6. PAK21 : Pendidikan Islam (VIEW COUNT: 9, 009)



7. PAK21: CIKGU ZULIANA (GURU CEMERLANG BAHASA ARAB) (VIEW COUNT: 8, 057)


PEMBELAJARAN ABAD KE 21
NAMA GURU: CIKGU ZULIANA BINTI MD. SUKOR
JAWATAN: GURU CEMERLANG BAHASA ARAB

8. PAK21 SMKDSE Gallery walk Nurhasmizar Mokhtar 2 Aspirasi (VIEW COUNT: 4,761)


PA21 SMKDSE Gallery walk Nurhasmizar Mokhtar 2 Aspirasi

9. PERKONGSIAN AMALAN GURU PAK 21 (VIEW COUNT: 4,193)

 
Perkongsian amalan terbaik guru PAK-21 (Pembelajaran Abad ke-21) subjek Matematik Sekolah Rendah oleh cikgu Saffuan Sempena Kempen Guru PAK-21 2019.
Perkongsian mengenai amalan PAK-21 dalam subjek matematik di SK Long Sepiling, Baram untuk menarik minat murid dan belajar matematik dalam konteks yang bermakna disamping menerapkan elemen 4K dan 1N dalam PdPc Matematik. Jom tonton perkongsian Cikgu Saffuan.
Ikut Penulisan Jurnal PdPc PAK-21 Cikgu SAFFUAN di laman web berikut : http://muhammadsaffuan.weebly.com/


10. PdPc PAK21 Bahasa Inggeris Tahun 1 (VIEW COUNT: 3,871)



11. PAK 21: Strategi Hot Seat (VIEW COUNT: 67,000)


Tajuk: Graf Fungsi Tingkatan 5AK Pembelajaran Alaf ke 21 diharap dapat meninggalkan kesan ke atas PeningkatanPrestasi Akademik Matematik SMK BPJ...Anjuran Panitia Matematik

12. Video PAK21 Mersing - PETA PEMIKIRAN I THiNK (VIEW COUNT: 3,057)

 
 

13. SK Long Sukang, Lawas, Muhammad Nazmi Bin Rosli - Juara Kempen Guru PAK21 (VIEW COUNT: 2, 436)



Cikgu Muhammad Nazmi Bin Rosli dari SK Long Sukang, Lawas, Sarawak, Menjadi Juara Kempen Guru PAK21 menampilkan kaedah yang unik dan kreatif mendedahkan murid dengan pembelajaran interaktif. Tontoni bagaimana Cikgu Nazmi terpilih menjuarai kempen ini.


Best kan video-video ini. Untuk terus menerima perkongsian PAK21, join kami.








Catat Ulasan

0 Ulasan